پلی استیشن

اخبار مروبط به پلی استیشن

پلی استیشن

اخبار مروبط به پلی استیشن

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اندروید چیست

اندروید به انگلیسی Android ، سیستم عاملی برای گوشی های هوشمند و تبلت هاست. اکثر برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند از سیستم عامل اندروید بهره می گیرند. هسته اصلی سیستم عامل تکامل یافته اندروید از سیستم عامل لینوکس گرفته شده است. در واقع می توان اندورید را برگرفته از لینوکس دانست گرچه تفاوت های بسیاری وجود دارد اما مهم این است که ساختار اندروید بر اساس لینوکس است. جالب است بدانید که درصد گوشی های استفاده کننده از اندروید بسیار بالاست و در رتبه نخست قرار دارد. معمولا روال کار به این شکل است که شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند که قصد استفاده از سیستم عامل اندروید در گوشی های مورد تولید خود دارند مبلغی را به گوگل جهت برخورداری از استفاده قانونی از این سیستم عامل پرداخت می کنند. زبان برنامه نویسی اندروید بر پایه Java , C , C++ L می باش

کمپانی Evina که در حوزه امنیت فعالیت می‌کند، به تازگی در تحقیقات خود، با 25 اپلیکیشن مخرب مواجه شده است که بدون اجازه کاربر، از اطلاعات فیس بوک که تحت صفحات جعلی از ایشان گرفته می‌شود، سوء استفاده می‌کند.

این اپلیکیشن‌ها که در شاخه‌های مختلف از جمله اپلیکیشن‌های مربوط به چراغ قوه و ویرایشگر تصویر فعالیت می‌کنند، با نمایش صفحه لاگین فیس بوک در خلال کار با آن‌ها، اقدام به دریافت اطلاعات اکانت فیس بوک شما می‌کنند.

 

بد نیست بدانید که در پی بالا گرفتن شکایت کاربران در این مورد، گوگل این موارد را از پلی استور حذف نموده است. اگر این اپلیکیشن‌ها در حال حاضر روی گوشی شما نصب شده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر نسبت به Uninstall و حذف آن ها در همین لحظه اقدام کنید.

 

  • علی مظفری
  • ۰
  • ۰

بر اساس شایعات سامسونگ در مراسم آنپکد ۱۵ مرداد حداقل از چهار تلفن هوشمند رونمایی خواهد کرد. انتظار داریم که این چهار دستگاه شامل گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس، گلکسی زد فلیپ 5G و نسل دوم گلکسی فولد باشند. تاکنون نسل دوم گلکسی فولد با نام گلکسی فولد ۲ خطاب می‌شد، اما حالا به نظر می‌رسد که باید این دستگاه را گلکسی زد فولد ۲ بنامیم.

به گزارش SamMobile، این تغییر نامِ محصولات تاشوی سامسونگ را متحدالشکل می‌کند تا فولد نیز با زد فلیپ همخوانی پیدا کند. یکی از سخنگویان این شرکت قبلا در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرده بود، اما به آن توجهی نشده بود. به گفته او سری Z بهتر می‌تواند ایده دستگاه‌های تاشو را در ذهن تداعی کند و در عین حال حس پویایی و جوانی را بسازد.

نشانه دیگری که مبنی بر این تغییر نام وجود دارد آدرس صفحه گلکسی فولد در وب‌سایت این شرکت است. به‌تازگی مسیر این آدرس از سرشاخه گلکسی زد شروع می‌شود و بعد به گلکسی فولد می‌رسد. با این حال باید صبر کنیم تا ببینیم در نهایت چه پیش می‌آید.

طبق گزارش‌ها، گلکسی زد فولد ۲ در بخش داخل نمایشگری ۷.۷ اینچی خواهد داشت و از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ کوآلکام استفاده می‌کند. این گوشی برای دوربین سلفی از حفره‌ای در سمت راست صفحه بهره می‌برد. همچنین حضور این دستگاه در مرجع 3C نشان داد که تلفن مذکور از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

 

برای پخش زنده تمام‌وقت باید تلفن خوش‌دستی داشته باشید که به‌راحتی در دستتان قرار بگیرد. انحناهای ملایم Galaxy A80 برای راحتی استفاده از آن طراحی شده‌ است. به همراه این طراحی برجسته، قابی از جنس شیشه و فلز عرضه می‌شود که در دست گرفتن آن در شب و روز آسان است. بدنه این تلفن نیز با رنگ‌های کلاسیک مدرنی چون مشکی ، طلایی و سفید متمایز است.

  • علی مظفری
  • ۰
  • ۰

با داغ‌شدن بازار شایعات در مورد دستاورد اخیر گوگل، چنین به نظر می‌رسد که برای نخستین‌بار یک دستگاه رایانه‌ی کوانتومی توانسته است محاسبه‌ای را یک‌میلیارد بار سریع‌تر از قوی‌ترین ابررایانه‌ی کنونی جهان انجام دهد. به همین بهانه نگاهی می‌اندازیم به ساختار رایانه‌ی کوانتومی و آنچه در آینده‌ی نه‌چندان دور، در انتظار ما خواهد بود.

شاید باورتان نشود که چه قدرتی در جیب‌های ما پنهان است. منظورمان گوشی‌های هوشمند امروزی است که قدرت پردازش آن‌ها، از ابررایانه‌های نظامی نیم‌قرن پیش که فضایی به‌اندازه‌ی یک اتاق را اشغال می‌کردند، بیشتر است. در اوج جنگ جهانی دوم، رئیس شرکت IBM تصور می‌کرد که فقط پنج دستگاه رایانه‌ی همه‌جانبه مانند «انیاک» برای حل همه‌ی مشکلات جهان کافی است؛ اما امروز، رایانه‌هایی به‌مراتب سریع‌تر در جای‌جای زندگی بشر حضور دارند و وابستگی ما به استفاده از آن‌ها هم روزبه‌روز بیشتر می‌شود. توسعه‌ی رایانه‌ها و ابررایانه‌ها به‌قدری سریع پیش می‌رود که پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۴۰ میلادی (۱۴۱۹ شمسی)، انرژی مصرفی همه‌ی رایانه‌ها و ابزارهای همراه از توان فناوری‌های امروز برای تولید انرژی فراتر خواهد رفت و جهان شاهد خاموشی‌های گسترده خواهد بود.

 

رایانهٔ کوانتومی (به انگلیسی: Quantum computer) ماشینی است که از پدیده‌ها و قوانین مکانیک کوانتوم مانند برهم نهی (Superposition) و درهم تنیدگی (Entanglement) برای انجام محاسباتش استفاده می‌کند. رایانه‌های کوانتومی با رایانه‌های فعلی که با ترانزیستورها کار می‌کنند تفاوت اساسی دارند. ایده اصلی که در پس رایانه‌های کوانتومی نهفته است این است که می‌توان از خواص و قوانین فیزیک کوانتوم برای ذخیره‌سازی و انجام عملیات روی داده‌ها استفاده کرد. یک مدل تئوریک و انتزاعی از این ماشین‌ها، ماشین تورینگ کوانتومی (Quantum Turing Machine) است که رایانه کوانتومی جهانی (Universal Quantum Computer) نیز نامیده می‌شود.

اگر چه محاسبات کوانتومی تازه در ابتدای راه قرار دارد، اما آزمایش‌هایی انجام شده که در طی آن‌ها عملیات محاسبات کوانتومی روی تعداد بسیار کمی از کوبیت‌ها اجرا شده‌است. تحقیقات نظری و عملی در این زمینه ادامه دارد و بسیاری از موسسات دولتی و نظامی از تحقیقات در زمینه رایانه‌های کوانتومی چه برای اهداف غیرنظامی و چه برای اهداف امنیتی (مثل تجزیه و تحلیل رمز، Cryptanalysis) حمایت می‌کنند. اگر رایانه‌های کوانتومی در مقیاس بزرگ ساخته شوند، می‌توانند مسائل خاصی را با سرعت خیلی زیاد حل کنند (برای مثال الگوریتم شُور، Shor's Algorithm). البته باید توجه داشت که توابعی که توسط رایانه‌های کلاسیک محاسبه پذیر (Computable) نیستند، توسط رایانه‌های کوانتومی نیز محاسبه پذیر نخواهند بود. این رایانه‌ها نظریه چرچ-تورینگ را رد نمی‌کنند. رایانه‌های کوانتومی فقط برای ما سرعت بیشتر را به ارمغان می‌آورند.

  • علی مظفری
  • ۰
  • ۰

عصرایران- دورانگو شاسی بلند درشت اندام داج است که از سال 1997 تا کنون روی خط تولید قرار دارد. نسل اول این خودرو از 1998  تا 2003، نسل دوم از 2004 تا 2009 و نسل سوم از 2011 تا کنون روی خط تولید قرار دارد. در این میان نسخه های بسیار متنوعی از فیس لیفت گرفته تا پرفورمنس نیز ارائه شده است.

 

با معرفی داج دورانگو 2021 و البته در نسخه اس آر تی هل کت یک افتخار دیگر نصیب این خودرو شده است! و آن لقب قدرتمندترین شاسی بلند کارخانه ای جهان است. زمانی که یک داج با لوگوی SRT معرفی می شود قطعا در رابطه با یک خودروی پرفورمنس صحبت می کنیم حال آنکه لوگوی هل کت یا همان گربه جهنمی مشهور داج نیز بدان اضافه شده که تمامی آمار و اعداد را به بالاترین حد ممکن می رساند!

طراحی/ متین اما قدرتمند!

در نمای ظاهری با همان شاسی بلند متین، آرام و البته مقداری مرموز سر و کار داریم! چراغ های اصلی طراحی ساده اما بسیار زیبایی دارند که در مدل 2021 گرافیک داخلی آنها نیز بهبود یافته است. گریل(جلوپنجره) باریک به خوبی میان چراغ های جانمایی شده و بخش کوچکی از بامپر(سپر) را نیز در بر دارد.

 

خودروی شاسی‌بلند یا اس‌یووی (به انگلیسی: sport utility vehicle یا به‌طور مخفف SUV) به گونه‌ای از خودروها می‌گویند که برای کاربرد بیابانی و پیمودن مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند. این خودروها بطورمعمول دو دیفرانسیل هستند و فاصلهٔ محور آنها تا سطح زمین بیشتر از خودروهای عادی است.[۱]

از نخستین نمونه‌های اس‌یووی یا شاسی بلند می‌توان به جیپ ویلیز دهه ۱۹۴۰ میلادی، لندروور دهه ۱۹۵۰ میلادی ۱۹۵۱ نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر دهه ۱۹۶۰ میلادی اشاره کرد که همگی با استفاده از شاسی (Chassis) وانت بارها یا کامیونت ساخته شده بودند و با توجه به نیروی موتور بالا و فاصله زیاد از سطح زمین، قابلیت مانور بر روی سطوح ناصاف و خاکی را داشتند.

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، محبوبیت این نمونه‌ها بیشتر از پیش شد و خودروسازان تصمیم به مدرن کردن این کلاس بدنه از خودرو گرفتند. جیپ واگونیر (که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران با نام سیمرغ و جیپ آهو و همزمان با کشور آمریکا در شرکت پارس خودروی فعلی تولید می‌شد)، رِنج‌روور و شورولت بلیزر را می‌توان نخستین نسل از خودروهای شاسی بلند دانست که با ترکیب سیستم چهار چرخ متحرک و امکانات مدرن و لوکس به بازار عرضه می‌شدند.

  • علی مظفری
  • ۰
  • ۰

مدیریت خشم

آخرین بار چه زمانی خشمگین شدید؟

وقتی که یک نفر، ماشین خود را دقیقاً روبروی درب پارکینگ شما پارک کرده بود؟ هنگامی که در جلسه‌ی شرکت، کارهایی را به شما نسبت دادند که روح‌تان هم از آن‌ها خبر نداشت؟ موقعی که دوستان‌تان، شما را به خاطر یکی از انتخاب‌های مهم زندگی‌تان (مثلاً ازدواج کردن یا نکردن، مهاجرت کردن یا نکردن، کارمند شدن یا کارآفرین شدن) ملامت کرد؟

مستقل از این‌که علت خشم شما چه بوده باشد، با اطمینان می‌توان گفت که اگر یک انسان سالم و معمولی و متعادل باشید، نباید از آخرین مرتبه‌ای که خشمگین شده‌اید، زمان زیادی گذشته باشد.

خشم، هم مانند شادی و غم و ترس و تعجب، یکی از احساسات انسانی است که گاه و بی‌گاه به سراغ ما می‌آید و مدتی با ما همراه می‌شود.

 

مدیریت خشم[۱] یا مهار خشم، فراگیری کنترل خشم و مهارت حفظ آرامش و خونسردی است. همچنین، از آن به عنوان جایگزین‌سازی موفق خشم نیز یاد شده‌است. خشم غالباً نتیجهٔ ناکامی، یا احساس ممانعت و انسداد از دستیابی به چیزی است که حس می‌کنیم مهم است. همچنین، خشم می‌تواند پاسخی تدافعی به ترس یا حس آسیب‌پذیری یا بی‌قدرتی بنیانی باشد. برنامه‌های مدیریت خشم، عصبانیت را محرکی می‌دانند که نشئت‌گرفته از علتی قابل‌شناسایی است که می‌توان آن را با استدلال تحلیل و در صورت اقتضا برطرف کرد.

باید توجه کرد که خشم نیز مانند هر احساس دیگری در انسان، یک احساس کاملاً طبیعی است، اما نحوهٔ رویارویی با آن باعث به وجود آمدن مسئله می‌شود. خشم زمانی مشکل‌ساز است که فرد به خود یا اطرافیان آسیب بزند. مدیریت خشم به معنی پنهان کردن عصبانیت در درون فرد یا سرکوب کردن آن نیست. اگر فرد به نحو مناسبی با آن مواجه شود، حتی می‌تواند باعث ارتقای سلامتی و حس خوب در خود شود. برای مدیریت خشم تکنیک‌هایی وجود دارد که به صورت فهرست‌وار از این قرار است:

  • علی مظفری
  • ۰
  • ۰

هوش مصنوعی، فناوری مهمی با کاربردهای فراوان است و می‌تواند ابزار ارزشمندی برای حل کردن مشکلات جهانی باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، یکی از مزایای هوش مصنوعی این است که امکان دیدن مشکلات اجتماعی را از جنبه متفاوتی فراهم می‌کند. اگرچه نظراتی در مورد سوءاستفاده از هوش مصنوعی وجود دارد اما ما نباید نکات مثبت استفاده از هوش مصنوعی را نادیده بگیریم. مشکلات جهانی، پیچیده هستند و هوش مصنوعی می‌تواند ابزار ارزشمندی باشد که تلاش انسان را در ارائه راه حل‌هایی برای مشکلات آزاردهنده تقویت کند.

در این گزارش، به ۱۰ حوزه می‌پردازیم که هوش مصنوعی، کاربرد خوبی در آنها به نمایش می‌گذارد.

 

هوش مصنوعی (به انگلیسی: Artificial Intelligence) که گاهی اوقات هوش ماشینی نامیده می‌شود، به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین‌ها در شرایط مختلف اطلاق می‌شود که در مقابل هوش طبیعی در انسان‌ها قرار دارد. به عبارت دیگر هوش مصنوعی به سامانه‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند.[۲] بیشتر نوشته‌ها و مقاله‌های مربوط به هوش مصنوعی،[۳] آن را به عنوان (دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند) تعریف کرده‌اند.[۴][۵]

هوش مصنوعی را باید گستره پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از دانش‌ها، علوم، و فنون قدیم و جدید دانست. ریشه‌ها و ایده‌های اصلی آن را باید در فلسفه، زبان‌شناسی، ریاضیات، روان‌شناسی، عصب‌شناسی، فیزیولوژی، تئوری کنترل، احتمالات و بهینه‌سازی جستجو کرد و کاربردهای گوناگون و فراوانی در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم اجتماعی و بسیاری از علوم دیگر دارد.

از زبان‌های برنامه‌نویسی هوش مصنوعی می‌توان به لیسپ، پرولوگ، کلیپس و ویپی اکسپرت اشاره کرد.

 

  • علی مظفری
  • ۰
  • ۰

چندی پیش استودیوی ساکرپانچ (Sucker Punch) و شرکت سونی اعلام کردند که عنوان Ghost of Tsushima گلد شده و به عبارتی کار ساخت بازی به پایان رسیده است. بازی در تاریخ ۲۷ تیر به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد.

 

این خبر خیال بسیاری از طرفداران را از بابت تاخیر راحت می‌کند و دیگر لازم نیست نگران به تعویق افتادن بازی باشید.

بر اساس اعلانات اخیر ساکرپانچ، جهان Ghost of Tsushima بزرگ‌ترین دنیای خلق شده توسط این استودیو خواهد بود و به نظر می‌رسد آن‌ها با استفاده‌ی صحیح از مناطق طبیعی وسیع قصد دارند در این اثر دنیای‌باز محتویات بسیاری قرار دهند.


نیت فاکس (Nate Fox)، کارگردان بازی Ghost of Tsushima، نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که درجات سختی مختلف این بازی حساب‌شده هستند و حالت Hard Mode، به قوی‌تر کردن دشمنان و ضعیف‌تر کردن شما بسنده نخواهد کرد.

  • علی مظفری